vineri, 12 noiembrie 2010

Chinezăăăă

Omg omg omg! De vreun an tot plănuim să facem chineză. Anul trecut nu i-a pus viză doamnei profesoare așa că... pauză-n Brăila. Anuuuuul ăsta în schimb... i-a pus viză!
Azi, așa ca orice om care dă pe la facultate, am văzut un afiș pe care scria că de la ora 6 se ține cursul de limba chineză. A urmat țopăială, urlete și alte reacții, de altfel normale pentru mine. Am mers la 6 (deși cam obosiți) să învățăm toată chineza pe care o avea de dat. Eu cel putin, am mers cu tot entuziasmul pe care l-am putut avea la mine. Așa că ne-a pus tanti din China să repetăm după dânsa la sunete până ne-au ieșit prin toți porii. E foarte tare chineza, oricum ai spune și oricât ți s-ar părea că zici de bine, NU E DESTUL DE BINE! În momentul în care repetam fiecare sunet în parte mai începeau și niște rafale de râs (nu ai cum altfel), noi de noi, noi de alții, alții de noi. Am învățat într-un final 2 cuvinte: ba [pa] = opt (cifra 8) și fu [fu] = soț.
Ca o concluzie, pot să spun cu siguranță (după ce am mai aflat lucruri despre modul de scriere și altele) că e unul dintre cele mai complicate lucruri pe care a trebuit vreodată să le învăț. Am de gând să fiu acolo oră de oră, pentru că e prea tare ca să pot rata așa ceva. Și să mă și laud: când ziceam și eu pe acolo ce era de zis, mi-a spus profa de cel puțin 2 ori "very good".
Ce bine voi dormi...
PS: Acum că voi ști chineză o să mă simt și mai ninjalauă

Un comentariu: